Odroczona płatność dla firm - nowa usługa w e-commerce wykreowana przez polski fintech

Kupujesz teraz, korzystasz od razu a płacisz miesiąc później. Fintech LeaseLink, który specjalizuje się w finansowaniu zakupów małych i średnich firm dokonywanych w e-commerce wprowadził kolejny produkt. Do leasingu i rat dla firm dołączyła odroczona płatność, która doskonale wpisuje się w obecne trendy i zachowania klientów a także sklepów internetowych nastawionych na sprzedaż dla klienta biznesowego.

Jaka jest różnica pomiędzy odroczoną płatnością dla konsumentów i przedsiębiorców?

Konsument odracza płatność, aby przymierzyć, dotknąć, sprawdzić jak zakupiony towar wygląda w rzeczywistości. Klienci dokonujący zakupów na firmę potrzebują materiałów, towarów lub urządzeń, aby zrealizować zlecenia na rzecz swoich klientów, zleceniodawców lub wygranych kontraktów. Odroczenie płatności za te zakupy pozwala im płynnie prowadzić swój biznes nawet wtedy, gdy nie dysponują środkami, które mogliby zainwestować przed wygenerowaniem przychodu. Odroczona płatność dla firm nie jest zatem klasycznym kup teraz i zapłać później, ale czymś więcej - kup teraz, zarób i zapłać.

odroczona platnosc dla firm infografika

W jaki sposób realizowana jest usługa?

Odroczona płatność dostępna jest całodobowo, niezależnie od dnia tygodnia, nie są wymagane żadne dokumenty oraz wnioski. Skorzystać z niej można przy zakupach do 5 tysięcy netto we wszystkich współpracujących z firmą LeaseLink sklepach internetowych specjalizujących się w sprzedaży dla firm (b2b). Proces realizacji usługi odbywa się w całości online i trwa zaledwie kilka minut. Uwiarygodnienie klienta odbywa się poprzez doskonale znany na rynku i wykorzystywany przez klientów przelew 1zł. Najważniejszy z punktu widzenia klienta jest fakt, że dostawa zakupów realizowana jest w dokładnie takim samym czasie jak przy płatności przelewem lub za pobraniem.

„Naszą nową usługą dopełniamy łańcuch potrzeb klientów i stajemy się jedynym na rynku kompleksowym dostawcą usług finansowych przeznaczonych dla firm w e-commerce. Jesteśmy zawsze do dyspozycji równolegle z procesem zakupowym - niezależnie czy przedsiębiorca chce odroczyć płatność, aby wcześniej wygenerować przychód dzięki zakupionym towarom czy potrzebuje rozłożyć zakup na kilka miesięcznych rat aby jednorazowo wprowadzić go w koszty czy też po prostu chce korzystać z leasingu przez 2,3 a nawet 4 lata. LeaseLink jest też idealnym partnerem dla merczantów i sprzedawców, który znacząco wpływa na rozwój rynku b2b w e-commece – mówi Wojciech Kazimierski, prezes i współwłaściciel LeaseLinka.

LeaseLink jest liderem rynku leasingowego w segmencie on-line, z którego usług korzysta już ponad 20 tysięcy klientów małych i średnich firm. Usługi fintechu zintegrowane są z blisko 3 tysiącami e-sklepów w tym liderów rynku e-commerce Allegro, RTV EURO AGD, MediaMarkt a także sieciami stacjonarnymi takimi jak INTERCARS, Centrum IKEA dla firm, FotoJoker. Metodę płatności leaselinkiem oferują sklepy z wielu branż od elektroniki użytkowej poprzez sklepy rowerowe, meblowe, narzędziowe aż po wszelkiego rodzaju wyposażenie i urządzenia.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.