Wakacje.pl otworzyły setne biuro podróży

Wakacje.pl od 19 lat działa na rynku turystyki zorganizowanej w przestrzeni internetowej, ale kiedy w 2011 roku postawił na zbudowanie naziemnej sieci sprzedaży, konsekwentnie rozwija ten projekt. W minioną sobotę w Osielsku otworzyło się 100. biuro marki. Największy agent turystyki zorganizowanej w Polsce otworzył w sobotę 100. salon sprzedaży stacjonarnej. Sieć Wakacje.pl to 2 salony własne i 98 franczyzowych. W planach rozwojowych jest otwarcie 20 salonów do końca 2018 roku. Dzisiaj sieć salonów Wakacje.pl odnotowuje wzrost 2,5 razy większy niż rynek agencyjny.

Osielsko jest 82 miastem w Polsce, na którego mapie pojawi się logo Wakacje.pl. Właścicielka salonu postawiła na konsolidację i zdecydowała się prowadzone od lat biuro podróży przenieść pod parasol znanej i zaufanej marki.To nie pierwszy tego typu transfer do Wakacje.pl. Franczyzobiorcami są zarówno przedsiębiorcy dopiero wchodzący do branży turystycznej, jak i ci funkcjonujący na tym rynku od lat. W jednym i drugim przypadku biura zobowiązane są zatrudnić doradcę z doświadczeniem, dodatkowo zespół każdego salonu ma zapewnione szkolenia w centrali, od systemu CRM, przez produkt, po działania marketingowe.

- Prowadziłam biuro podróży od 16 lat, ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która przyciągnie klientów. Możemy cały czas obsługiwać te same osoby albo zrobić duży krok naprzód i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam logo, aranżację lokalu według standardu marki w sieci, zrobiliśmy otwarcie z pompą. Czas ruszyć z biznesem z kopyta – powiedziała Magdalena Klimek, właścicielka salonu Wakacje.pl w Osielsku.

Jeden z salonów sieci po konsolidacji odnotował 6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu z okresem działalności pod własnym szyldem. Franczyzobiorcy otrzymują od centrali wsparcie na etapie otwarcia i dalej w trakcie działalności. – Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu oraz projektowaniu wnętrza i witryny. Przez cały okres współpracy otrzymują min. knowhow marki, narzędzia szkoleniowe i sprzedażowe, a także wsparcie marketingowe czy księgowe i dofinansowanie do promocji lokalnej – wymienia Klaudyna Mortka, rzeczniczka Wakacje.pl.

Kolejne miasta w sieci Wakacje.pl

Projekt sieci stacjonarnej Wakacje.pl ruszył w 2011 roku. Pierwsza franczyza ruszyła w Przemyślu, dzisiaj mówimy już o 82 miastach w Polsce. – Część naszych partnerów po czasie zdecydowało się na otwarcie salonu w drugiej lokalizacji, łącznie to 14 miast. W dużych aglomeracjach mamy kilka salonów, m.in. w Warszawie, Trójmieście czy Katowicach. Planujemy wejść do kolejnych miejscowości – mówi Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl.

Jako priorytetowe lokalizacje marka w pierwszej kolejności wymienia miasta powyżej 40 tys. mieszkańców, ale atrakcyjne są również mniejsze miejscowości z dużym potencjałem. Na liście są m.in. Kielce, Zabrze, Ruda Śląska, Opole, Wałbrzych, Zielona Góra, Grudziądz. Słupsk, Konin, Suwałki, Głogów, Leszno czy Łomża. Istotnym warunkiem przystąpienia do sieci jest lokalizacja z dużym potencjałem sprzedażowym. Połowa salonów sieci Wakacje.pl mieści się w galeriach handlowych, druga połowa przy ulicach z dużym lub średnim natężeniem ruchu i miejscami parkingowymi.

Koszt inwestycji to ok. 21 tys. zł., agent nie pobiera żadnych opłat licencyjnych na początku ani w trakcie działalności biura. Modelowy salon Wakacje.pl to ok. 20-30 m kw. powierzchni użytkowej lokalu lub wyspa w galerii handlowej.

W portfolio Wakacje.pl są oferty wyjazdowe ponad 100 biur podróży. - Bardzo cenimy sobie współpracę z siecią wakacje.pl., trwa ona nie od dziś i z każdym rokiem realizujemy coraz to nowe projekty. Rozwój sieci stacjonarnej to moim zdaniem krok w dobrym kierunku. Wielu klientów wciąż oczekuje bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, czuje się bardziej komfortowo mając do dyspozycji osobę, która służy radą i pomocą – komentuje Leila Ben Arfi, Prezes Zarządu biura Best Reisen, którego oferty dostępne są w sieci salonów Wakacje.pl.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę.