Wakacje inwestycyjne Fit Cake

Wakacje inwestycyjne Fit Cake

Kiedy w wielu domach i firmach tematem numer jeden są wakacje kredytowe, Fit Cake wprowadza swoje rozwiązanie, mające pomóc przetrwać kryzys - wakacje inwestycyjne. Dla potencjalnych franczyzobiorców oznacza to, że będą mogli odroczyć część kosztów, niezbędnych do uruchomienia kawiarni. Poniosą je wtedy, kiedy poczują pewniejszy grunt pod nogami.

Na czym polegają wakacje inwestycyjne w Fit Cake?

- Czasami nazywamy je wręcz odwrotnie - zamrożeniem inwestycji, bo o to w zasadzie chodzi – wyjaśnia Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Na wstępie ze strony franczyzobiorcy oczekujemy deklaracji, że jest poważnie zainteresowany współpracą z nami.  Podpisujemy umowę przedwstępną i porozumienie cenowe, dające gwarancje, że koszty pozostaną na tym samym poziomie przez okres 6 miesięcy.

W praktyce oznacza to, że inwestor decydując się na otwarcie lokalu w określonym mieście lub dzielnicy metropolii ma gwarancję, że przez kolejne pół roku może na ustalonych na starcie warunkach finansowych uruchomić lokal. Nie wzrosną ceny franczyzy, sprzętu, opłaty marketingowe itd. Termin ten może dwukrotnie przedłużać, też o 6 miesięcy. Datą graniczną jest grudzień 2024 roku. W tym czasie sieć zadba też, by w wybranej lokalizacji nikt inny nie uruchomił punktu.

- Rozumiemy, że w obecnej niepewnej sytuacji trudno jest od razu ruszyć pełną parą. Rośnie inflacja i ceny produktów oraz energii. Kredyty ze względu na coraz wyższe stopy procentowe też są ryzykowne. Do tego dochodzą różne sytuacje życiowe. My mówimy: poczekamy, przemyślcie sprawę na spokojnie i zróbcie wszystko najlepiej jak potraficie i w swoim tempie. My stoimy za wami i dajemy pewne oparcie – dodaje twórca franczyzy Fit Cake.

niecukiernia fit cake franczyza

Sieć na poczet „wakacji” pobiera symboliczną kwotę, ale jest ona potem odliczana od wartości kontraktu. Już teraz widać wzrost zainteresowania rezerwacjami w perspektywicznych lokalizacjach. O ile w pierwszej połowie roku było to średnio dwie na miesiąc, to tylko w sierpniu dokonano ich aż sześć.

- To duży skok, a dla nas informacja, że Fit Cake i cały segment zdrowej żywności, mimo tego, że wszyscy skrupulatniej liczą teraz pieniądze, jest ciągle przyszłościowy. Zmiana świadomości dotyczącej odżywania jest już ugruntowana. Duża grupa Polaków woli jeść mniej, ale lepiej, zdrowiej. Ten biznes sam się broni i tak być powinno – nie kryje zadowolenia Rafał Kościuk.

Często takiego biznesowego bookingu dokonują franczyzobiorcy, którzy już prowadzą Fit Cake. Tak jest na przykład w Zielonej Górze, gdzie docelowo inwestor chce otworzyć klika lokali. Na razie pracuje nad uruchomieniem drugiego. Podobnie franczyzobiorcy z Gdyni Pogórze zarezerwowali już miejscówkę w Redzie, gdzie niedługo powstanie ich druga nie-cukiernia.

Franczyzodawcy uważają, że wprowadzenie takiego rozwiązania da potencjalnym partnerom poczucie większego bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwoli nadal stabilnie rozwijać sieć.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.