Sieć KOKU Sushi podsumowuje 2022 rok. Tempo wzrostu utrzymane

rozwój sieci franczyzowe koku sushi 2022

10 nowych restauracji – z takim wynikiem największa sieć sushi barów w Polsce zakończyła niełatwy dla branży 2022 rok. Franczyza zanotowała też 12% wzrost obrotów.

Wypracowaliśmy szereg rozwiązań, dzięki którym pomimo kryzysu, właściciele lokali generują zadowalające zyski, a goście nie muszą mierzyć się z radykalnymi podwyżkami cen ulubionych dań. Ciągle też zgłaszają się do nas kolejni przedsiębiorcy, którzy szukają sprawdzonego pomysłu na inwestycję – mówi Urszula Olechno, CEO KOKU Sushi.

Drugi lokal w Warszawie, czwarta restauracja w Białymstoku, Kraków, Chojna, Pruszków, Wysogotowo, Jelenia Góra, Suwałki, Żary i Lubań – to właśnie w tych miastach pojawiły się nowe punkty KOKU Sushi. Są to zarówno restauracje z miejscami dla gości, jak i lokale w formacie POINT – nastawionym na rynek delivery.

– Te otwarcia bardzo nas cieszą, tym bardziej że cała gastronomia ma za sobą naprawdę trudny rok. Inflacja odciska piętno na wszystkich obszarach działalności restauracji. Dlatego już latem rozpoczęliśmy procesy optymalizacji, które objęły food costy, menu, umowy z dostawcami oraz kwestie pracownicze. Dzięki nim nie podnieśliśmy tak znacząco cen dla klientów końcowych, a właściciele zyskali rozwiązania, które w pewien sposób niwelują wpływ niezależnych od nas czynników gospodarczo-ekonomicznych – przekonuje Urszula Olechno.

W ostatnich miesiącach sieć mocno rozwinęła się także dzięki multifranczyzie. – Kilku z naszych dotychczasowych partnerów postanowiło otworzyć kolejne lokale, co pokazuje, w ramach naszego modelu biznesowego, praktycznie każdy zaangażowany przedsiębiorca ma szansę na szybki wzrost - zwraca uwagę Urszula Olechno.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

Sposób KOKU na kryzys? To przede wszystkim nowa, bardziej uniwersalna karta, wzbogacona o dania mięsne i nowe gatunki ryb. Dodatkowo korzystne umowy z kontrahentami, zintensyfikowane działania marketingowe i podnoszenie standardów obsługi.

– Zależało nam na tym, aby maksymalnie ustabilizować kwestię dostaw produktów i kupować je w obrębie sieci po jak najlepszych cenach. Postawiliśmy też na szkolenia pracownicze, odświeżoną komunikację w mediach społecznościowych oraz promocję aplikacji mobilnej. Widzimy, że wszystkie te rozwiązania przynoszą już rezultaty – mówi współwłaścicielka sieci.

KOKU nie marnuje i wspiera sportowców

Rok 2022 upłynął KOKU Sushi nie tylko pod znakiem wewnętrznych zmian, ale także – ekoinicjatyw. Sieć rozpoczęła akcję #KOKUniemarnuje, w ramach której goście mogli zamawiać specjalne boxy sushi skomponowane z propozycji serwowanych podczas lunch bufetu. Dzięki temu udało się uratować kilkaset kilogramów pełnowartościowego jedzenia.

Dodatkowo marka jeszcze mocniej zaangażowała się w działania sponsorskie. Obecnie wspiera żeńską drużynę siatkarek KS BAS Białystok oraz pięściarza Macieja Marchla. KOKU Sushi Suwałki natomiast dołączyło do grona partnerów Ślepsk Malow Suwałki.

Rok nagród

W 2022 roku KOKU Sushi odniosło też sukces w plebiscycie Restaurant Week. Marka wygrała w Białymstoku w kategoriach “Najlepszy debiut”, “Najlepsza restauracja” oraz “Najepszy deser”. Kolejny rok z rzędu może się również pochwalić tytułem Konsumenckiego Lidera Jakości.

Firma rozstrzygnęła także swój wewnętrzny konkurs “Nowe inspiracje” dla kucharzy i kelnerek sieci. Zwycięzcą okazał się Alan Murawski, franczyzobiorca i szef kuchni KOKU Sushi Gdańsk, który opracował recepturę na Uramaki z cytrusowo-pikantnym sandaczem i tykwą w tempurze.

Plany na 2023 

Franczyza KOKU Sushi stawia przed sobą ambitne cele na najbliższe miesiące – m.in. planuje otwarcie kolejnych restauracji.

– Prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą, dlatego z optymizmem patrzymy na nadchodzący czas. Dodatkowo staramy się kompleksowo wspierać naszych dotychczasowych franczyzobiorców w radzeniu sobie z nową, trudniejszą rzeczywistością. Mamy nadzieję, że podobnie jak podczas pandemii, uda nam się rosnąć w tempie, które sobie założyliśmy – podsumowuje Urszula Olechno. 

Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 47 punktów w Polsce.

Więcej informacji na temat współpracy można uzyskać na naszym profilu 👉 KOKU Sushi - oferta franczyzowa.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).