Portal WlasnyBiznes.pl wyróżnia Solidnych Franczyzodawców

Portal WlasnyBiznes.pl uruchomił program Solidny Franczyzodawca, który jest transparentnym systemem oceny i weryfikacji franczyzodawców, potwierdzającym ich wiarygodność finansową, solidność oraz rzetelność w biznesie. Udział w programie inicjowany jest od dobrowolnego poddania się zewnętrznej ocenie, a kończy się (w przypadku uzyskania pozytywnej oceny) uzyskaniem certyfikatu Solidny Franczyzodawca. Aby wziąć udział w programie należy zapoznać się z regulaminem oraz złożyć stosowne dokumenty.

Warto podkreślić, że uzyskanie certyfikatu nie wiąże się z przymusem zostania członkiem, partnerem biznesowym czy klientem Organizatora, a tak często bywa w innych programach certyfikacji. Każdy franczyzodawca może wziąć udział w procesie certyfikacji i poddać się weryfikacji. Certyfikat Solidny Franczyzodawca to prestiżowe wyróżnienie, które mogą zdobyć wyłącznie firmy spełniające ściśle określone kryteria, tzw. Standardy Solidnych Franczyzodawców. Wspomniane standardy, które są dostępne na portalu WlasnyBiznes.pl, są połączeniem mierzalnych kryteriów oraz wytycznych, bazujących na oświadczeniu franczyzodawcy. Procedura przyznania certyfikatu jest w pełni transparentna i szczegółowo opisana w regulaminie.

Jestem przekonany, że program Solidny Franczyzodawca zostanie przyjęty z aprobatą, zarówno przez kandydatów, jak i przez franczyzodawców, którym zależy na wyznaczaniu wysokich standardów na rynku franczyzy - komentuje Maciej Makowski, twórca programu.

Standardy Solidnych Franczyzodawców zawierają konkretne wytyczne, które powinien zawierać sprawdzony pomysł na biznes, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Program jest jednym z elementów edukacji przyszłych franczyzobiorców, ponieważ 17 grudnia 2018 r. została wydana książka "Pomysł na biznes. Własny StartUp czy sprawdzona franczyza?". W publikacji przedstawiono dwie drogi do własnego biznesu: sprawdzoną franczyzę, czyli biznes na licencji oraz StartUp, czyli realizowanie własnego projektu i poszukiwanie dochodowego modelu biznesowego. Na tle ryzyk związanych z wdrożeniem StartUp'u, przedstawiono wady i zalety współpracy na zasadach franczyzy, podkreślając znaczenie rzetelnego i sprawdzonego franczyzodawcy. Ponadto, w poradniku przedstawione są m.in. metody jak zweryfikować system franczyzowy, kiedy warto współpracować z franczyzodawcą oraz jakie pytania zadać podczas spotkania z przedstawicielem. Publikacja skierowana jest do przyszłych przedsiębiorców, którzy chcą przestrzec się przed błędami oraz zaoszczędzić czas i pieniądze.

Statystyki nie kłamią. Wystarczy przeanalizować dostępne wyniki badań, aby dowiedzieć się jak dużo firm upada w pierwszych latach prowadzenia działalności. To ryzyko dotyczy również franczyzodawców. Dlatego prowadzenie działalności w Polsce przez co najmniej 2 lata, to absolutne minimum, aby móc porównać wyniki r/r, zbadać sezonowość i stwierdzić, że posiada się sprawdzony pomysł na biznes oraz dochodowy, powtarzalny i skalowalny model biznesowy. Ważne, aby biznes był zweryfikowany w Polsce, ponieważ importowane pomysły nie gwarantują sukcesu w kraju nad Wisłą - dodaje Maciej Makowski.

Program promuje etyczne podejście do biznesu oraz uczciwe przedstawienie warunków współpracy. Oferta powinna uwzględniać zarówno szanse i zagrożenia, jak i rzeczywiste wsparcie oferowane przez franczyzodawcę. Przykładowo, gdy firma istnieje na rynku kilkanaście miesięcy i wymaga relatywnie wysokiej opłaty wstępnej za rzekome know-how, to kandydatowi powinna włączyć się czerwona lampka. Warto podkreślić i docenić postawę franczyzodawcy, który w analogicznej sytuacji partycypuje w kosztach uruchomienia jednostki i dzieli z franczyzobiorcą ryzyko niepowodzenia. Każdą propozycję współpracy trzeba rozważyć indywidualnie oraz przeanalizować plusy i minusy.

solidny franczyzodawca

Oferowanie franczyzy to branie odpowiedzialności za partnera, mimo, że każdy prowadzi działalność na własne ryzyko. Należy oczekiwać pełnej transparentności od franczyzodawców. Niektórzy twórcy konceptów biznesowych chcą pójść na skróty. Pchnięci jedynie wizją swojego docelowego imperium, zamierzają bardzo szybko stworzyć sieć franczyzową, a w gruncie rzeczy nie zakończyli etapu weryfikacji swojego modelu biznesowego. Zamiast pozyskiwać docelowych klientów na swoje usługi i produkty, angażują czas na poszukiwanie franczyzobiorców, którzy mają zrobić to za nich. Próbują przerzucić odpowiedzialność za sprzedaż na partnerów.

Rynek franczyzowy dynamicznie się rozwija. Franczyza stała się modna, co naturalnie przełożyło się na większą liczbę dostępnych ofert. Wachlarz oferowanych konceptów biznesowych jest szeroki i ich porównanie nastręcza wiele trudności oraz pochłania dużo czasu. Dlatego, zasadne jest pytanie, czym kierować się przy wyborze systemu franczyzowego? Odpowiedzią są między innymi Standardy Solidnych Franczyzodawców. Ponadto, obszernych i wartościowych informacji na ten temat dostarcza poradnik biznesowy "Pomysł na biznes. Własny StartUp czy sprawdzona franczyza?".

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę.