Pewny partner - na niepewne czasy

Zapraszamy na wywiad z Piotrem Przedlackim – Prezesem Zarządu firmy Fines S.A, lidera na rynku pośrednictwa finansowego.

Co słychać w Fines?

Najważniejsze, że wszyscy wróciliśmy już do naszej Centrali. Mam nadzieję, że na dłużej… i wirus nie zaatakuje ponownie. W każdym razie na pewno wpłynie to na efektywność naszej pracy, bo sytuacja wymaga naprawdę dużej odwagi i bogatej wyobraźni. Pomimo zmęczenia pandemią, nie czas na dłuższe wakacje…

Klienci szukają teraz kredytów, lokalna konkurencja jest trochę słabsza, więc to najlepszy czas na skuteczny powrót do gry. W tej chwili ponownie analizujemy wszystkie możliwe opcje strategiczne, bo rynek „consumer finance” znalazł się w mocnym zakręcie, więc trzeba patrzeć szeroko, czego wyrazem jest m.in. nasza oferta: „7 Fines”.

Jak sobie radzicie i jak działacie w nowej post-covidowej rzeczywistości?

Uważam, że nie można jeszcze mówić o „post-covidowej” rzeczywistości, bo żyjemy raczej w stanie zawieszenia. Z różnych stron dochodzą informacje, że na jesieni możemy spodziewać się nasilenia zachorowań na COVID-19. Przy czym raczej wykluczone jest kolejne całkowite zamknięcie gospodarki.

Poza tym w ramach licznych „tarczy pomocowych” - dostępne są dla firm setki miliardów złotych, co bardzo pomaga w zachowaniu bieżącej płynności, ale też mocno zniekształca prawdziwy obraz rynku i jego konkurencyjność. W mojej ocenie dopiero na początku 2021 roku okaże się, kto na tym rynku jest mocny kapitałowo, kto ma silny zespół, kto ma odpowiednią ofertę, kto znalazł właściwą drogę i będzie się rozwijał.

Wyraźnie widać, że segment firm pożyczkowych ma duże problemy. Ale to nie tylko pandemia i jej skutki są przyczyną takiego stanu rzeczy. Odczuwalne zmiany zaczęły się już pod koniec 2018 roku, po upadku GetBack, co skutkowało koniecznością szukania innych form finansowania.

Teraz obserwujemy powrót niektórych firm pożyczkowych, ale bardzo ostrożnie. Większych wolumenów można spodziewać się dopiero po wakacjach, a prawdziwy test bojowy będzie tak naprawdę w I kwartale 2021 roku. Wiem, że to dla wielu Agentów kredytowych to odległa perspektywa. Jednocześnie oferta banków też nie rozpieszcza. Ciągły spadek prowizji, a do tego regres na prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu.

Niestety mówię to z wielkim smutkiem, bo przez ponad 15 lat pracowaliśmy nad stworzeniem profesjonalnego segmentu pośrednictwa, a przez zmienne i zaskakujące regulacje cofamy się do lat ’90-tych. Wierzę jednak, że niebawem przyjdzie czas konstruktywnych refleksji. Wrócimy na ścieżkę wzrostu i dalszego budowania tego segmentu, niezbyt lubianego politycznie, ale bardzo potrzebnego społecznie.

Dlaczego warto współpracować z Fines właśnie teraz?

Szczególnie teraz warto współpracować ze spółką Fines S.A., bo jest firmą odpowiedzialną i stabilną finansową,a to w czasach burzliwych zmian jest kluczowe.

„Najskuteczniej w Polsce pomagamy sprzedawać kredyty i pożyczki” to wciąż ważny i aktualny cel naszej działalności, który definiuje naszą troskę zarówno o Dostawców, jak też Agentów. Podstawowa oferta Fines - zarówno w zakresie kredytów bankowych, jak też pożyczek pozabankowych – pomimo niewielkiej podaży – i tak jest największa na rynku i stale ją rozbudowujemy.

Także pomimo przeprowadzonej w II kwartale reorganizacji spółki, nadal dysponujemy bardzo silną strukturą terenową w całej Polsce, a wsparcie sprzedaży w Centrali jest jeszcze bardziej skuteczne. Do tego praktycznie pełna oferta produktów uzupełniających, dostarczanych samodzielnie lub z wybranymi partnerami zewnętrznymi.

I najważniejsze to nasza sieć franczyzowa: „Fines – Operator Bankowy”. 200 punktów franczyzowych w całym kraju to obecnie największa niebankowa struktura sprzedaży kredytów i pożyczek w Polsce. To ogromny potencjał. Co ciekawe, w czasach „powirusowych” notujemy duże zainteresowanieze strony byłych franczyzobiorców bankowych, którzy szukają Partneranie tylko z szeroką ofertą, która będzie dywersyfikować ich przychody, ale firmy z którą mogą współpracować na równych i prostych zasadach.

Co Fines ma do zaoferowania swoim Partnerom i co oznacza „7 Fines”?

Nasza strategia „7 Fines” to szeroka, ale starannie wybrana oferta produktów finansowych, która umożliwia zbudowanie 2-3 silnych i stabilnych strumieni przychodów każdemu Agentowi.

  1. Kredyty bankowe
  2. Pożyczki pozabankowe
  3. Finansowanie dla firm (kredyty firmowe, leasing)
  4. Kredyty samochodowe
  5. Kredyty hipoteczne
  6. Ubezpieczenia majątkowe i życiowe
  7. Instalacje fotowoltaiczne

siodemka ofertowa fines

Kredyty bankowe, pożyczki oraz finansowanie dla firm to od początku nasza podstawowa i stała pozycja w ofercie, która generuje dla nas i naszych Agentów większość sprzedaży. Nie będę się zatem tym szerzej zajmował.

Nowością są zapewne kredyty samochodowe, które oferujemy od ponad roku. To dla nas nowy rynek. W tym roku przekonamy się, czy nadal rozwojowy.

Z kolei kredyty hipoteczne oferowane wspólnie z Alex T Great / Gold Finanse oraz ubezpieczenia wspólnie ze spółką CUK Ubezpieczenia, to nowa odsłona dostępnej u nas już od dawna oferty finansowej. Bliska współpraca ze znanymi i doświadczonymi partnerami umożliwianam szybkie i skuteczne wdrożenie nowych Agentów do sprzedaży. A to jest kluczowe w czasach niepewności i spadku bieżących przychodów.

Ostatnia pozycja z „7 Fines”, może najbardziej zaskakująca, to instalacje fotowoltaiczne, które obecnie oferujemy wspólnie z jedną z największych firm na tym rynku – Stilo Energy SA. Rynek w początkowej fazie rozwoju, a do tego silnie rosnący – otwiera nowe możliwości, przynajmniej w perspektywie 3-5 letniej. Do tego powiązanie z kredytem na zakup oraz ubezpieczeniem instalacji PV gwarantuje Klientom szybką i kompleksową obsługę.

Plany i perspektywy Fines na II półrocze 2020?

Druga połowa 2020 roku będzie kluczowa dla rynku kredytów konsumenckich. Szczególnie pod koniec roku uformuje się stawka graczy – banków i firm pożyczkowych, które skorzystają z rosnącego popytu w 2021 roku. To czas na przygotowanie oferty, a przede wszystkim wypracowanie sensownych i bezpiecznych modeli marżowych.

W kredytach hipotecznych i ubezpieczeniach raczej niewielkie, ale stabilne wzrosty. Z kolei rynek fotowoltaiki dla konsumentów będzie bił kolejne rekordy sprzedaży.

Także dla nas, jako kierownictwa Fines, jak też dla naszych Agentów, to decydujący czas wyborów, które wpłyną na nasz biznes w kolejnych latach. Więc warto wykorzystać ten letni czas na analizę, refleksję i dobre decyzje.

Najbardziej ryzykowny jest brak działania i czekanie na kolejne „złote czasy”na rynku „consumer finance”, które pewnie wrócą, ale za dłuższą chwilę. W tym czasie trzeba zbudować „drugą silną nogę” przychodów, a wybór jest naprawdę duży i ciekawy w ramach ofert „7 Fines”.

sprawdzona franczyza fines

Rozpocznij współpracę z Fines!

By dowiedzieć się więcej o współpracy z Fines zachęcamy do odwiedzenia profilu firmy dostępnego na portalu WlasnyBiznes.pl oraz oficjalnej strony Fines. Osoby zainteresowane współpracą franczyzową zachęcamy do wypełnienia formularza współpracy na stronie Fines.

Fines S.A. jest największym niezależnym operatorem sieci agencji kredytowych w Polsce. Funkcjonując na rynku od 2005 roku, dostarcza agentom i klientom ofertę wielu wiodących banków oraz sprawdzonych i zaufanych firm pożyczkowych w jednym systemie informatycznym. Fines S.A. jest integratorem oferty kredytów gotówkowych, konsolidacyjnych, kredytów dla firm oraz leasingów, dostarczającym do współpracujących biur kredytowych kompleksową ofertę finansową.

Misją Fines S.A. jest skuteczne wsparcie w zakresie sprzedaży kredytów i pożyczek, czego potwierdzeniem są liczne nagrody i wyróżnienia m.in.: 4-krotny tytuł Partnera Sprzedaży wg Loan Magazine Awards w latach 2016-2020, certyfikat Solidnej Firmy od 2007 r. oraz zdobycie Szmaragdu Solidności, a także wyróżnienia – Orły Wprost 2018.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.