Paweł Ornatek pokieruje IWG w Polsce

Paweł Ornatek na czele IWG w Polsce

Paweł Ornatek we wrześniu objął stanowisko Country Managera w International Workplace Group w Polsce, gdzie będzie odpowiedzialny za rozwój biur pod markami Regus i Spaces oraz pracę kilkudziesięciu oddziałów firmy na terenie kraju. Cele, jakie wyznacza organizacji, to m.in. dalszy rozwój modelu franchisingowego oraz akwizycyjnego związany z rosnącym zainteresowaniem pracą hybrydową i zwiększonym popytem na biura elastyczne.

Paweł Ornatek ma doświadczenie zarówno w segmencie B2B jak i B2C, które zdobywał u światowych liderów - w firmach Colgate-Palmolive, Tetley czy Pepsi. Zarządzał przejęciem i integracją firmy kosmetycznej Soraya przez amerykański koncern Alberto-Culver oraz po-akwizycyjną integracją i rozwojem części konsumenckiej w Europie Centralnej w fińskiej Metsa-Tissue, znanej w Polsce z marek Mola i Lambi. Paweł Ornatek odpowiadał także za rozwój polskiego lidera w dziedzinie produktów i rozwiązań dla biur i miejsc pracy – firmą Lyreco. Przed dołączeniem do IWG kierował rozwojem firmy Profi – polskiego lidera produkującego produkty spożywcze, tuż po przejęciu firmy przez fundusze Private Equity. Wcześniej kierował przez kilka lat rozwojem firmy Regus w Polsce, która następnie – po akwizycji kilku konkurentów, w tym Spaces, przekształciła się w IWG. Dla Pawła Ornatka jest to tym samym powrót do firmy, która w międzyczasie zdążyła się znacząco rozrosnąć na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku elastycznych przestrzeni biurowych.

IWG jest światowym liderem w dziedzinie biur elastycznych, które oferuje m. in. pod markami Regus i Spaces. Firma jest obecna w ponad 3 300 lokalizacjach, w 1 000 miastach całego świata i na ponad 120 rynkach, ma ponad 30 lat doświadczenia w oferowaniu przestrzeni biurowych. W Polsce IWG posiada 32 centra biurowe w 7 największych miastach. Firma planuje rozwijać model franchisingowy, dzięki któremu w ciągu najbliższych kilku lat otworzy kolejne siedziby usytuowane poza tradycyjnie rozumianymi centrami biznesowymi, tak by zapewnić osobom korzystającym z biur elastycznych maksymalnie dogodny i szybki dojazd do nich z miejsca zamieszkania.

Nie mam żadnych wątpliwości, co potwierdzają liczne analizy publikowane przez nas oraz innych graczy rynku biurowego, że hybrydowy model pracy będzie rozwijał się niezwykle dynamicznie – chcą tego zarówno pracownicy jak i firmy, które zauważają korzyści płynące ze zwiększonej satysfakcji pracowników oraz wymiernych oszczędności finansowych. Wizyty w biurze głównym, tzw „centrali” staną się okazjonalne, a pracownicy będą chcieli zredukować do minimum godziny spędzane wcześniej w korkach czy komunikacji miejskiej, pracując z domu oraz z biur blisko domu – powiedział Paweł Ornatek, CEO IWG w Polsce.

Biura elastyczne zyskują na znaczeniu – jak wynika z analizy firmy consultingowej JLL, w Europie do 2030 r. aż 30% wszystkich komercyjnych nieruchomości stanowić będą właśnie biura elastyczne. Jest to odpowiedź na potrzeby pracowników, którzy w pandemii dostrzegli, że dojazdy do centralnej siedziby firmy są czasochłonne i kosztowne. Jednocześnie wielu Polaków nie ma w domach dedykowanej przestrzeni do efektywnej pracy, dlatego też IWG będzie oferować takie przestrzenie również na obrzeżach miast czy w mniejszych ośrodkach miejskich.

O IWG

IWG jest liderem innowacyjnych, elastycznych rozwiązań w dziedzinie przestrzeni biurowych. Nasze marki pomagają milionom ludzi i ich firmom pracować bardziej produktywnie. Umożliwiamy to poprzez dostarczanie profesjonalnych, inspirujących i sprzyjających współpracy miejsc pracy oraz usług.

Cyfryzacja i nowe technologie przekształcają świat pracy. Ludzie pragną być bardziej wydajni dzięki możliwości mieszkania i pracy w dowolny sposób i w dowolnym miejscu. Przedsiębiorstwa poszukują korzyści finansowych i strategicznych. Naszymi klientami są firmy rozpoczynające działalność, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz duże międzynarodowe koncerny. Mają unikalne cele biznesowe, ludzi i aspiracje. Chcą, aby miejsca pracy i społeczności z nimi związane odpowiadały ich potrzebom. Chcą mieć wybór.

W IWG zapewniamy ten wybór i obsługujemy cały świat pracy poprzez nasze marki: Regus, Spaces, No18, Basepoint, Open Office i Signature. Tworzymy wartość osobistą, finansową i strategiczną dla firm każdej wielkości. Od najbardziej ekscytujących firm i znanych organizacji na świecie, po osoby indywidualne i kolejne pokolenia liderów branży. Wszyscy oni wykorzystują możliwości elastycznego systemu pracy, aby zwiększyć swoją produktywność, wydajność i sprawność w prowadzeniu biznesu.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.