Model biznesowy MBE strzałem w dziesiątkę w dzisiejszej rzeczywistości! 🎯

model biznesowy mbe obsługa e-commerce

Placówki MBE to nowoczesne mini centra logistyczna wysyłkowe świadczące usługi dla biznesu z obszaru logistyki i przesyłek, poligrafii i marketingu oraz obsługi skrytek pocztowych. Dostarczamy nasze rozwiązania, doświadczenia i wiedzę dla lokalnych małych i średnich przedsiębiorstw.

Nie jesteśmy firmą kurierska, nie skupiamy się wyłącznie na realizacji transportu przesyłki z punktu A do B. MBE to szereg usług, jesteśmy dla klienta wsparciem w zakresie transportu, marketingu oraz magazynowania.

Usługi centrów skierowane są do małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności e-commerce, które nie chcą lub nie mają możliwości utrzymywania swoich działów logistyki czy marketingu.

Klient w MBE w jednym miejscu otrzymuje wiele usług niezbędnych do prowadzenia działalności. "All in one Store" brzmi jak slogan reklamowy, ale tak faktycznie jest: zorganizujemy akcję wysyłkową, niestandardową przesyłkę paletową do Afryki lub wysyłkę cennych kolekcjonerskich win do Wietnamu a także ubezpieczymy towar do jego wartości sprzedażowej. U nas klient zamówi pieczątkę, wizytówki, foldery. Obsłużymy również jego korespondencję realizując usługę wirtualnego biura.

otwórz WŁASNĄ PLACÓWKĘ Mail Boxes Etc. 

franczyza mbe

W ramach pakietu franczyzowego, każdy Franczyzobiorca otrzymuje oprócz indywidualnego projektu aranżacji lokalu, umeblowania i obrendowania placówki, pakiet kilkutygodniowych, kompleksowych szkoleń, które mają przygotować nowego przedsiębiorcę do samodzielnego prowadzenia biznesu, pod kątem produktowym, biznesowym, sprzedażowym, marketingowym, operacyjnym.

Szkolenia obejmują część teoretyczną i są to szkolenia z zakresu zarządzania ludźmi i firmą, a także, sprzedaży, obsługi klienta i marketingu, produktów i usług oraz praktyczną – 3 tygodnie specjalistycznych szkoleń w istniejących centrach MBE z zakresu wykonywanych usług tj. poligrafii, usług kurierskich, ubezpieczeń, sprzedaży, zarządzania czasem itd.

Kolejnym etapem jest 3 miesięczny proces coachingowi, podczas którego nowy franczyzobiorca bardzo blisko współpracuje ze swoim opiekunem w zakresie pozyskiwania klientów i sprzedaży po to, aby na tym etapie swobodnie korzystać ze zdobytej wiedzy i rozwijać swój biznes mając oczywiście ciągłe wsparcie swojego opiekuna i pozostałych franczyzobiorców.

Oprócz szkoleń przed uruchomieniem placówki organizowane są również cykliczne szkolenia tematyczne, które poszerzają wiedzę franczyzobiorców. Zdaniem naszych franczyzobiorców jest to bardzo cenne wsparcie, pomagające w codziennym zarządzaniu biznesem.

Kolejnym elementem, o którym warto wspomnieć jest dostęp do dedykowanej platformy technologicznej, dającej możliwość współpracy z klientem i dostawcami na każdej płaszczyźnie, wsparcie komercyjne, materiały marketingowe, akcje telemarketingowe, dostęp do bazy klientów oraz wsparcie opiekuna i pomoc przy uruchomieniu placówki.

Oczywiście należy pamiętać o 7 letniej licencji, która uprawnia franczyzobiorcę do korzystania nie tylko ze znaku towarowego firmy, ale też z ciągle rozwijanego know-how, wszelkich szkoleń, nowości technologicznych, wprowadzanych rozwiązań, marketingu i wsparcia ekspertów centrali.

Gdzie biznes sprawdzi się najlepiej?

Obecne placówki zlokalizowane są głównie w większych miastach, gdzie potencjał biznesowy i dostępność sektora małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźne. Natomiast coraz więcej oddziałów powstaje w mniejszych miastach. Wbrew pozorom mniejsze, 30-40 tysięczne miasta mają bardzo duży potencjał. Po pierwsze, koszty prowadzenia biznesu są dużo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, a po drugie, jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług.

Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści: wypracowane przez lata standardy i strategie długoterminowego rozwoju no i najważniejsze w przypadku branży logistycznej globalne kontrakty z dostawcami, które gwarantują stabilność i najlepsze możliwe warunki, do tego zaawansowane technologie, które nasi franczyzobiorcy oferują swoim klientom.

Koncept franczyzowy Mail Boxes Etc. jest prosty, a zarazem innowacyjny. Oferta outsourcingu skierowana do małych i średnich firm jest idealną odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku, będącego w fazie profesjonalizacji. Ponadto, międzynarodowy charakter sieci ułatwia współpracę z klientami wymagającymi nietypowych rozwiązań. W razie potrzeby możliwa jest kooperacja z zagranicznymi oddziałami w innych krajach.

outsourcing logistyki mbe

Mail Boxes Etc. to także nowoczesne, zachodnie podejście do franczyzobiorców i przede wszystkim jasne warunki współpracy. Kompleksowe szkolenia obejmują praktyczną stronę prowadzenia biznesu, ale również: zarządzanie operacyjne, zarządzanie ludźmi, sprzedaż i obsługę klienta czy marketing. Franczyzobiorcy w każdej sytuacji mogą korzystać z pomocy ekspertów z centrali.

Wpływ pandemii na biznes

Branża logistyczna w dobie pandemii pozostała jedną ze stabilniejszych. W konsekwencji pandemii sprzedaż tradycyjna niemal w jednej chwili zatrzymała się, klienci i sprzedawcy przenieśli się do sieci, handel internetowy wystrzelił, i pociągnął wolumen przesyłek kurierskich. Dla nas to bardzo dobra wiadomość, bo wzrost e-commerce oznacza wzrost zapotrzebowania na nasze usługi. Specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych, a outsourcingując nam swoją logistykę i marketing przedsiębiorcy mogą spokojnie zająć się zwiększaniem sprzedaży.

Dla nas to wymagający, ale i dobry czas, a co najważniejsze, ten czas się nie kończy z końcem pandemii, nauczyliśmy się kupować w Internecie, pracować zdalnie i wybierać stabilne biznesy. 

Więcej informacji na temat współpracy oraz o usługach i projektach realizowanych przez Centra Mail Boxes Etc. można uzyskać na naszym profilu 👉 MBE Boxes Etc. - oferta franczyzowa

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.