Jak założyć salon beauty & SPA i zostać franczyzobiorcą YASUMI?

jak założyć salon franczyzowy Yasumi

YASUMI to jedna z najbardziej znanych marek w branży beauty & SPA. Obecnie w Polsce i za granicą prosperuje 110 salonów, a liczba ta wciąż rośnie. Co zrobić, by zostać franczyzobiorcą brandu, który lubią zarówno kobiety, jak i mężczyźni?

Yasumi w języku japońskim znaczy relaks. Sieć salonów YASUMI zapewnia nie tylko innowacyjne zabiegi czy japońskie rytuały kosmetyczne dbające o urodę, szeroką gamę kosmetyków inspirowanych krajem kwitnącej wiśni, ale również relaks, odpoczynek, ukojenie ciała i duszy. Dlatego klienci tak chętnie korzystają z jej usług. Marka YASUMI jest też bardzo przyjazna dla franczyzobiorców, została laureatem konkursu Businesswoman&life, w którym przyznano jej tytuł Lidera Systemów Franczyzowych. Co zrobić, by dołączyć do sieci i założyć salon YASUMI? Jakie warunki musimy spełnić i co w zamian dostaniemy?

Podstawą sukcesu w tym biznesie jest lubić ludzi i lubić z nimi pracować – mówi Zofia Bydałek, założycielka i wiceprezes marki YASUMI. - Inwestor nie musi znać się na kosmetologii, na tym mają znać się wykonujące zabiegi kosmetyczki i fizjoterapeuci, których rzetelnie przeszkolimy. Inwestor musi mieć pojęcie o biznesie, ma nim zarządzać, wdrażać rekomendowane przez nas marketingowe działania, budować zespół.

Zanim zrobimy pierwszy krok, należy przemyśleć, do którego progamu chcemy przystąpić. YASUMI oferuje trzy, zależnie od wielkości miasta, liczby mieszkańców oraz posiadanych funduszy na inwestycję.

YASUMI Instytut Zdrowia i Urody

Ten program wybierany jest najczęściej. Sprawdza się zarówno w dużych jak i mniejszych miastach. Oferuje najszerszy zakres zabiegów, włącznie z zakresu medycyny estetycznej, która jest coraz bardziej popularna i korzystają z niej klienci niezależnie od wielkości miejscowości.

Wymagania:

  • wejście do programu ok. 250 tys. zł netto
  • lokal własny lub wynajmowany o powierzchni minimum 100 mkw, aby można było wydzielić w nim co najmniej 4 gabinety zabiegowe, najlepiej z wejściem od ulicy, dużymi witrynami i niedalekim parkingiem
  • urządzenie lokalu w oparciu o projekty i standardy Instytutów YASUMI
  • praca wyłącznie na kosmetykach YASUMI
  • opłata merketingowa 300 zł netto miesięcznie

YASUMI Epil

Program, który sprawdza się w większych i mniejszych miastach. Liczba mieszkańców nie ma dużego znaczenia, ponieważ wiodącą usługą jest tu depilacja, a na nią jest popyt wszędzie. Oprócz depilacji inwestor może oferować inne zabiegi z wyjątkiem tych związanych z medycyną estetyczną.

Wymagania:

  • wejście do programu – minimum 155 tys. zł netto
  • lokal własny lub wynajmowany minimum 80 mkw, najlepiej z wejściem od ulicy i witryną oraz pobliskim parkingiem
  • urządzenie lokalu według standardów YASUMI
  • opłata na działania marketingowe wynosi 300 zł netto miesięcznie oraz % od obrotu, pierwszy rok – 1%, kolejne lata o 1% więcej aż do 5% po pięciu latach funkcjonowania
  • jednorazowa opłata licencyjna w wysokości 10 tys. zł netto

YASUMI Beauty Point

Program polecany w miastach do 40 tys. mieszkańców. Oferta zabiegowa opiera się na pielęgnacji ciała, twarzy dłoni i stóp.

Wymagania:

  • wejście do programu to minimum 95 tys. zł netto
  • preferowany lokal własny o powierzchni minimum 80 mkw, najlepiej z wejściem od ulicy, witryną, dogodnym dojazdem i parkingiem w pobliżu
  • przystosowanie lokalu do wymagań sieci
  • miesięczna opłata marketingowa w wysokości 300 zł netto oraz % od obrotu, pierwszy rok 1%, kolejne lata o 1% więcej aż do 5% po pięciu latach funkcjonowania
  • jednorazowa opłata licencyjna w wysokości 10 tys. zł netto

Po wybraniu programu czy też wahając się, który będzie najlepszy, należy skontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za współpracę. Z potencjalnym franczyzobiorcą skontaktuje się opiekun franczyzowy i odpowie na wszelkie pytania związane z prowadzeniem własnego biznesu pod szyldem YASUMI.

YASUMI gwarantuje pomoc w wyborze programu, w doborze odpowiedniej lokalizacji i ocenie technicznej lokalu. Daje możliwość przygotowania projektu lokalu i wizualizacji w 3D. Pomoże również w doborze sprzętu i kosmetyków do zabiegów, przekaże całe know-how, jak prowadzić salon YASUMI i nie popełniać błędów biznesowych. Zapewni także wsparcie w rekrutacji personelu i jego bezpłatne szkolenia, udostępni skuteczne narzędzia marketingowe. Jednym słowem franczyzobiorca dostaje wszystko, co jest niezbędne do prowadzenia udanego biznesu. Jest wspierany na każdym etapie inwestycji tak długo, jak tego potrzebuje.

Dowiedz się więcej o poszczególnych programach Yasumi:

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.