Franczyza pod marką KOKU Sushi to biznes na lata

franczyza na lata koku sushi

O sile każdej franczyzy świadczy fakt, ilu partnerów sieci przedłuża swoje umowy. W przypadku KOKU Sushi ponad 20% obecnych franczyzobiorców jest związanych z marką praktycznie od początku jej istnienia, a kolejne 65% przedłużyło umowy.

Stale powiększa się też grono multifranczyzobiorców – już 20% partnerów sieci prowadzi co najmniej dwa lokale. KOKU Sushi konsekwentnie udowadnia, że franczyza nie musi być jedynie "pomysłem na start", a może stać się sposobem na długoletni biznes.

Łomża, Warszawa, Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Świdnica, Lubań, Poznań, Legnica, Katowice, Wałbrzych – to właśnie w tych miastach franczyzobiorcy KOKU Sushi rozwijają swoje biznesy na kanwie długofalowej współpracy z białostocką siecią. Ich właściciele przecierali szlaki w branży sushi w Polsce i zaczynali, gdy dla lokalnych rynków gastronomicznych kuchnia japońska była egzotyczną nowością. Dziś ich restauracje cieszą się ogromną popularnością w swoich miastach, a franczyzobiorcy stawiają na nieustanny rozwój.

Cieszymy się, że tak wielu partnerów sieci KOKU Sushi przedłuża umowy franczyzowe, otwiera kolejne lokale i rozwija biznesy w oparciu o nasz koncept. Przeszliśmy wspólnie przez pandemię i kryzys gospodarczy związany z inflacją i zawirowaniami na rynkach energetycznych – komentuje Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.

- Kiedy inni się zamykali, nasi franczyzobiorcy otrzymali niezbędne wsparcie w postaci przemyślanej strategii marketingowej, menu opartego na produktach o stabilnej dostępności czy wspólnego koszyka zakupowego z korzystnymi cenami w ramach sieci. To zaprocentowało – dodaje Urszula Olechno.

POSTAW NA SWÓJ BIZNES I OTWÓRZ RESTAURACJĘ KOKU SUSHI 

franczyza restauracja KOKU sushi

System szkoleń kluczem do efektywności

Warto zaznaczyć, że ponad 90% franczyzobiorców KOKU Sushi to osoby niezwiązane wcześniej z gastronomią. Dzięki profesjonalnym szkoleniom i efektywnym procedurom operacyjnym właściciele z powodzeniem odnajdują się w tym biznesie.

– Franczyza to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą się nauczyć danej branży. Przez wielu traktowana jest jako "opcja na start", jednak nasz przykład pokazuje, że można rozwijać się we franczyzie przez długie lata i korzystać ze sprawdzonych rozwiązań sieci, aby budować własny, dochodowy biznes – dodaje Urszula Olechno.

Szkolenia w KOKU Sushi nie kończą się wraz z obsłużeniem w nowo otwarty lokalu pierwszych gości. W tym roku KOKU Sushi wystartowało z nowymi systemami szkoleń dla właścicieli, managerów i kelnerów. Wszystko po to, aby podnieść standardy obsługi, wyniki sprzedaży i konkurencyjność oraz polepszyć doświadczenia zakupowe współczesnych, wymagających konsumentów.

Modele współpracy w ramach sieci franczyzowej KOKU Sushi

KOKU Sushi to dziś największa sieć sushi barów w kraju. Franczyza oferuje trzy modele współpracy: restaurację KOKU Sushi, KOKU Sushi premium oraz KOKU Sushi POINT.

modele współpracy koku sushi infografika

Nowe otwarcia

KOKU Sushi liczy obecnie blisko 50 lokali w całej Polsce. Od początku 2023 r. otworzyły się restauracje w: Szklarskiej Porębie, Zielonej Górze oraz w Gdyni. Lokal w Szczecinie (Wacisława) rozwinął się natomiast z formatu POINT do lokalu z salą restauracyjną. W listopadzie planowane jest otwarcie punktu w Myszkowie koło Zawiercia, a pod koniec roku – we Wrocławiu. Sieć podpisała ponadto umowę na nowy lokal franczyzowy w Nysie, który przyjmie pierwszych gości w 2024 r.

– Obecnie prowadzimy ponadto trzy zaawansowane rozmowy na południu Polski i w Trójmieście. Mimo że tempo wzrostu sieci nie jest tak dynamiczne jak przed pandemią, to i tak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, jaki osiągnęliśmy działając w realiach rekordowej inflacji i wojny za wschodnią granicą – podsumowuje właścicielka sieci.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Otworzyłeś firmę i potrzebujesz nowy terminal płatniczy?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na wstępie gratuluję Ci rozpoczęcia działalność gospodarczej i życzę powodzenia w rozwoju własnego biznesu. Przed Tobą wiele wyzwań, natomiast w tym wpisie skupię się na kwestii związanej z wyborem terminala płatniczego i podzielę się kilkoma wskazówkami, które uchronią Cię przed popełnieniem kosztownych błędów. Jeśli nie lubisz czytać to zadzwoń na numer 534 001 002 i omówimy dostępne możliwości. Szczegółowe informacje o mnie oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie dot. oferty na terminal płatniczy. Zanim wybierzesz terminal i dostawcę to odpowiedz na kilka pytań Jaki obrót na terminalu przewidujesz w pierwszym roku prowadzenia działalności? Trudne pytanie, natomiast musisz założyć ile będziesz przyjmować płatności kartą od klientów a ile gotówką. Późnej wyjaśnię dlaczego to ważne.

  • Gdzie Polacy chcą płacić bezgotówkowo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%). Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%). Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%). 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.