Carrefour przyspiesza ekspansję sklepów franczyzowych na rynku stacji paliw

Carrefour Polska nawiązał współpracę z kolejnym dużym międzynarodowym graczem obecnym na polskim rynku stacji paliw, firmą Total Polska. Partnerzy będą współpracować przy otwarciach franczyzowych sklepów Carrefour Express Convenience na stacjach paliw marki Total w całej Polsce. W sierpniu br. zostały otwarte pierwsze dwa sklepy: w Stolnie i Strzyżawie w województwie kujawsko-pomorskim.

Carrefour Polska aktywnie inwestuje w rozwój swoich sklepów franczyzowych w formacie convenience. Jednym z bardziej dynamicznie rozwijających się konceptów Carrefour są sklepy znajdujące się na stajach paliw. Koncept łączy w sobie zalety sklepu convenience Carrefour, takie jak dopasowana oferta, świeże produkty, innowacyjne usługi około zakupowe oraz wygodę stacji paliw: ich dobre położenie, a także godziny otwarcia.

Do grona partnerów sieci, w sierpniu dołączyła marka Total Polska, posiadająca stacje paliw na terenie całego kraju. Jest to już drugi, po sieci AVIA, międzynarodowy gracz łączący siły z Carrefour w zakresie franczyzy. Dzięki nawiązanej współpracy z siecią Total, dwa pierwsze franczyzowe sklepy Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo powstały w ubiegłym miesiącuw Stolnie i Strzyżawie w województwie kujawsko-pomorskim. Firmy planują dalszy dynamiczny rozwój współpracy.

Sklepy franczyzowe przy stacjach paliw wpisują się w najnowszy trend zakupowy Polaków. Specjalnie dobrany asortyment, lokalizacja, a także dostępność 24/7 sprawiają, że format ten cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów i bardzo szybko rozwijasię na rynku.

–Cieszymy się z nawiązania współpracy z Total, który jest liczącym się graczem wśród stacji paliw w Europie. Połączenie siły i wiarygodności Total z naszym know-how i szeroką, stale optymalizowaną ofertą to nasza wspólna odpowiedź na aktualne potrzeby polskiego rynku, który potrzebuje nowoczesnych sklepów w dogodnych lokalizacjach – powiedział Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

– Stacje paliwstały się miejscem, gdzie można nie tylko zatankować paliwo, ale też zrobić codzienne zakupy, zjeść ciepły posiłek czy napić się smacznej kawy. Dodatkowo, są one otwarte siedem dni w tygodniu, do późnych godzin wieczornych, a często przez całą dobę, co nie jest bez znaczenia dla współczesnego klienta – podkreślił Florkiewicz.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Carrefour, uważamy, że wdrożenie koncepcji Carrefour Express na wybranych stacjach franczyzowych Total posiada znaczący potencjał rozwoju poprzez zwiększenie zakresu usług oferowanych naszym klientom. Z perspektywy klienta tworzy się miejsce, w którym zaspokojone zostanie wiele jego potrzeb. Dogodna lokalizacja, bliskość wobec klienta, dostępność i rozwój usług – to ogólnoświatowa strategia spółki Total, która stanowi odpowiedź na obecne oczekiwania klientów. Dzięki współpracy z siecią Carrefour Polska oferta naszych stacji stanie się jeszcze bardziej wszechstronna – nie tylko z punktu widzenia kierowcy, lecz również miejscowych klientów korzystających z naszych usług na stacjach w barwach Total. W ciągu kolejnych 6 miesięcy planujemy otworzyć przynajmniej 10 sklepów Carrefour Express w wybranych punktach z logiem marki Total” –powiedziała Magdalena Myszczyszyn, dyrektor działu stacji i hurtu paliw Total Polska.

Obecnie pod szyldem Carrefour działa ok. 600 sklepów franczyzowych, w tym blisko 60 sklepów zlokalizowanych na stacjach paliw. Oferta franczyzowa Carrefour obejmuje 3 sprawdzone formaty, dopasowane do lokalizacji i profilu klientów, a także rozpoznawalną i ugruntowaną na polskim rynku markę, która minimalizuje ryzyko i ułatwia odniesienie sukcesu w prowadzeniu sklepu. Franczyzę Carrefour wyróżnia elastyczność oraz kompleksowe podejście do modelu współpracy, oparte na wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniu.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Obowiązkowy terminal płatniczy. Od kiedy i dla kogo?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Wprowadzenie „obowiązku” posiadania terminala płatniczego wzbudza niemałe emocje i przyczynia się do burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych. W komentarzach można spotkać się z obrońcami walczącymi o demokrację i prawa wolności, wygłaszającymi hasła „tylko gotówka”. A jak to jest naprawdę, czy każda firma w Polsce musi posiadać terminal płatniczy? Otóż, nie! Najpierw należy zweryfikować obowiązek posiadania kasa fiskalnej ze swoim księgowym. Jeżeli firma ma obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących to dopiero wtedy musi zadecydować, w jaki sposób spełni obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych, co nie jest jednoznaczne z wymogiem posiadania nowego terminala płatniczego. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego Zerknijmy do dokumentów prawnych, mianowicie do Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców a konkretnie do artykułu 19a, który to ten obowiązek reguluje.

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Co to jest terminal płatniczy i jak działa? Rodzaje terminali

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Według najnowszych danych zawartych w raportach branżowych, liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce rośnie z roku na rok. W 2022 roku odnotowano wzrost o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś ich liczba przekroczyła 641 mln (źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa).  To pokazuje, jak ważne stało się dla przedsiębiorców posiadanie terminali płatniczych. Zatem pozyskanie niezbędnej wiedzy na temat tego urządzenia, jego funkcji i metod łączenia jest koniecznością a nie przywilejem.  Czym jest terminal płatniczy oraz jak działa?  Najprościej rzecz ujmując, terminal płatniczy to urządzenie elektroniczne, które umożliwia przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, debetowych czy kredytowych. Służy do autoryzacji, rejestracji i przesyłania danych transakcji do instytucji finansowych.