Carrefour inwestuje w rozwój franczyzy we wszystkich formatach

W II kwartale 2019 r. Carrefour Polska otworzył 30 nowych sklepów franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2,5 tys. m2. Dwie trzecie z nich zostało otwartych pod szyldem Carrefour Express, pozostałe – pod szyldem GLOBI. Ekspansja sieci dotyczy wszystkich formatów, zarówno osiedlowych, jak i przy stacjach paliw.

Ekspansja sklepów Carrefour jest ukierunkowana przede wszystkim na duże miasta, takie jak Warszawa, Trójmiasto, Kraków, Wrocław i Poznań. W tych lokalizacjach sieć rozwija zarówno model Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo, jak i Carrefour Express minimarket z zielonym logo. Szyld GLOBI jest z kolei rozwijany w małych miastach i na terenach wiejskich.

Rośnie także liczba sklepów Carrefour Express convenience przy stacjach paliw. Format ten, intensywnie wdrażany przez Carrefour od drugiej połowy 2018 r., liczy już ponad 50 sklepów. Sieć zapowiada, żeze względu na jego duży sukces tempo otwierania nowych sklepów będzie utrzymywane. Sklepy przy stacjach paliw są otwierane we współpracy z lokalnymi sieciami, takimi jak WASBRUK, GreenPoint, PitStop czy Dyskont Paliwowy. Oferta jest skierowana również do właścicieli pojedynczych stacji paliw. Od lutego tego roku Carrefour otwiera sklepy na stacjach paliw we współpracy z firmą UNIMOT, która na terenie Polskiprowadzi kilkadziesiąt stacji pod marką AVIA.

Wspólnym mianownikiem dla sklepów franczyzowych Carrefour jest ich dopasowanie do lokalizacji, trafficu i potrzeb klientów – powiedział Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

– Stale udoskonalamy i optymalizujemy ofertę, czego wyrazem są m.in. nasze konceptyi innowacje, takie jak: zdrowa półka, bistro express, okrągłe ceny, food to go, piwa regionalne, podgrzej lub umyj na miejscu, kasy samoobsługowe czy kawomaty Costa Coffee. To dzięki temu podejściu wciąż wzrasta zainteresowanie klientów i partnerów naszymi formatami, co z kolei przekłada się na nowe otwarcia.W tym miesiącu otwieramy 8 kolejnych sklepów i już myślimy o następnych – dodaje Florkiewicz.

Obecnie pod szyldem Carrefour działa ok. 600 sklepów franczyzowych. Franczyza Carrefour obejmuje 3 sprawdzone formaty, dopasowane do lokalizacji i profilu klientów, a także rozpoznawalną i ugruntowaną na polskim rynku markę, która minimalizuje ryzyko i ułatwia odniesienie sukcesu w prowadzeniu sklepu. Ofertę franczyzy Carrefour wyróżnia elastyczność oraz kompleksowe podejście do modelu współpracy, oparte na wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniu.

Minikoncepty to nowatorskie udogodnienia dla klientów wprowadzone przez Carrefour do sklepów franczyzowych. Są to m.in.:

  • bistro express – korner bistro, w którym klient może kupić ciepłe przekąski,
  • okrągłe ceny – specjalnie przygotowane niewielkie zestawy produktów świeżych (wędlin, serów, owoców) na jeden posiłek, np. śniadanie czy lunch, w „okrągłych” cenach kilku złotych (np. 2zł, 3zł, 4zł);
  • food to go – specjalna strefa z daniami gotowymi,
  • zdrowa półka – oferta najczęściej kupowanych produktów bio, bezglutenowych, bez laktozy, dietetycznych, bez cukru;
  • piwa regionalne – dedykowana półka z asortymentów lokalnych browarów;
  • podgrzej na miejscu oraz umyj na miejscu – proste usługi dla klientów, np. gdzie klient może podgrzać kupione w sklepie produkty lub poprosić o umycie kupionych w sklepie owoców.

Chcąc zapewnić klientom najwyższą jakość usług, Carrefour wprowadził w ubiegłym roku szereg innowacyjnych udogodnień, takich jak kasy samoobsługowe, zwiększające tempo obsługi klientów i przydatne szczególnie w godzinach dużego natężenia ruchu, oraz kawomaty Costa Coffee, we współpracy ze znanąsiecią kawiarni.

carrefour express minimarket

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Terminal płatniczy i „ukryte” koszty, na które należy zwrócić uwagę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Na rynku terminali płatniczych jest wielu operatorów, którzy oferują indywidualne warunki handlowe, zaś ich przedstawiciele handlowi mogą stosować różne sztuczki i techniki, aby zaprezentować swoją ofertę w jak najlepszym świetle, zaś niewygodne kwestie przemilczeć.   Zdaję sobie sprawę, że dla osoby spoza branży porównanie poszczególnych ofert to nie lada wyzwanie, ale pomogę Ci w tym i wskażę obszary, na które należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić kosztownych błędów.  Uważaj przede wszystkim na... ⛔️ Czas na jaki jest podpisywana umowa. Stara zasada: nie wiesz co będzie za rok, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, więc nie podpisuj długoterminowych kontraktów, bo zapłacisz kary finansowe za wcześniejsze zerwanie umowy ⛔️ jeśli będziesz potrzebował nagle zakończyć współpracę. 

  • Co jest ważne we współpracy z operatorem terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Czy Twoi klienci również cenią sobie wygodę i wolą płacić kartą płatniczą zamiast gotówką? Ten trend jest nieodwracalny i koszty związane z obsługą terminali płatniczych wpisały się na stałe w księgi rachunkowe firm. Na rynku działa wielu operatorów, którzy oferują usługi płatności bezgotówkowych oraz terminale płatnicze. Każdy operator tzw. acquire posiada indywidualne oferty handlowe, których porównanie stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorcy. Opłaty za terminal płatniczy i stawki prowizyjne za transakcje kartą Pierwszy obszar to warunki handlowe. Prowizje za transakcje kartą mogą być stałe lub zmienne; co więcej mogą zawierać dodatkowe opłaty uzależnione od rodzaju kart płatniczych czy typu transakcji (krajowe, zagraniczne, biznes, Visa, MasterCard, Maestro). Warto pamiętać, że na koszt prowizji składa się marża operatora, opłaty interchange oraz opłaty systemowe, które są zróżnicowane.

  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Nie przepłacaj za terminal płatniczy! Porównaj i wybierz najlepszą ofertę

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Prowadzisz firmę i nieustannie próbujesz nadążyć z realizacją bieżących zadań oraz gasisz pożary… Znajoma rzeczywistość? To zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj koszty, które ponosisz, bo może się okazać, że dzięki obniżeniu opłat nie będziesz musiał brać kolejnego zlecenia, aby zarobić „na koszty”.   Powyższa sytuacja, tj. pośpiech, brak czasu, wszystko „na wczoraj”, przysłowiowa bieżączka… sprzyja wybieraniu niekorzystnych ofert. Nie zamierzam w tym wpisie skupiać się na organizacji czasu pracy, lecz moim celem jest zachęcenie przedsiębiorców do otwartości na zmianę i znalezienie w swoich grafikach miejsca na rozmowę z konkurencyjnymi dostawcami usług, z których korzystają, m.in. terminali płatniczych. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu.