Bobby Burger i Wegeguru razem w zbiórce crowdfundingowej

Od food trucka do największej, polskiej sieci burgerowni z menu mięsnym i wegetariańskim, która w warszawskiej Galerii Młociny otworzy już 40. lokal pod marką Bobby Burger. Od stworzenia gry „Wiedźmin” i kolejnych biznesów Michała Kicińskiego, do wegańskiej restauracji. Te historie splotły się ze sobą, by stworzyć jedną spółkę – Real Food SA, w skład której wchodzą marki Bobby Burger i Wegeguru. Cel to rozwój grupy kapitałowej i otwarcie kolejnych lokali. Pomóc w tym ma zbiórka crowdfundingowa do 4 mln zł, która ruszyła 9 maja na platformie Crowdway.pl. W dalszych planach: giełda.

Czterdzieści lokali Bobby Burger

Bobby Burger zaczynał od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy z hasłem: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi. W ciągu 7 lat twórcy marki – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Na koniec ubiegłego roku mieli 38 burgerowni własnych i franczyzowych, działających w 17 dużych polskich miastach.

W maju ruszył kolejny lokal marki, tym razem na pływającej platformie WIR, która zacumowała na Wiśle, przy warszawskim Moście Poniatowskiego. Lada moment do sieci dołączy 40. lokal, w stołecznej Galerii Młociny. Są to dwa kolejne lokale własne sieci Bobby Burger. Do połowy br. sieć powiększy się dodatkowo o pierwszą burgerownię w Siedlcach, trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube. W najbliższym czasie marka na nowo zagości w Gdańsku.

Wegeguru też rozwinie sieć

Na koniec ubiegłego roku założyciele sieci Bobby Burger powołali do życia grupę kapitałową Real Food SA. Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. – Michał Kiciński do naszej spółki wniósłswoją restaurację Wegeguru. Teraz wspólnie będziemy pracować nad tym, aby rozwinąć ją w sieć i wyjść poza granice stolicy – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.

Wegeguru to działająca w centrum Warszawy wegańska restauracja, która wypełnia lukę na rynku kuchni roślinnej. Od ponad roku przyciąga coraz większą społeczność nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. Dzięki akcji crowdfundingowej i kolejnym inwestycjom marka będzie mogła rozszerzyć koncept na kolejne restauracje już w ciągu 3 najbliższych lat.

Najpierw crowdfunding, potem giełda

Do grona wspólników Real Food SA, właściciela marek Bobby Burger i Wegeguru, dołączą nowi akcjonariusze. 9 maja ruszyła oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) chce pozyskać 4 mln zł na otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru. – Środki ze zbiórki crowdfundingowej przeznaczymy na rozwój sieci lokali obu marek. 70 proc. kwoty chcemy wydać na zagęszczenie burgerowni w całej Polsce i 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji. Zakładamy, że do 2022 roku w kraju będzie działać 67 lokali Bobby Burger i 4 Wegeguru– zapowiada Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci BobbyBurger.

Real Food zapowiada, że chce utrzymać dynamikę wzrostu, którą dotychczas notowała marka Bobby Burger. – Dzięki otwarciom lokali własnych i franczyzowych, a także akwizycjom konceptów i lokali, jesteśmy w stanie urosnąć do 60-70 mln zł. Celem jest stworzenie na tyle dużej gastronomicznej grupy, żeby mogła zadebiutować na giełdzie za 3-5 lat – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski. To jednak niejedyna możliwość zyskownego wyjścia z inwestycji dla crowdinwestorów. – Weźmiemy też pod uwagę pozyskanie inwestora strategicznego oraz wykup akcji od inwestorów z odpowiednią premią – dodaje Kołaszewski.

Akcje i coś na ząb

W ramach inwestycji o minimalnej wartości 395 zł inwestorzy crowdfundingowi – oprócz akcji spółki Real Food SA – otrzymają vouchery na zakupy w lokalach sieci Bobby Burger. W zależności od wartości wkładu mają do wyboru pakiety: Classic, Cheese, Hot Bacon, Cheese& Bacon i megapakiet Alibaba. Real Food zadba też o pełny żołądek inwestorów, którzy preferują kuchnię wegańską, bo vouchery na dania w burgerowniach wymienić można na zaproszenia do restauracji Wegeguru.

Wzrost przychodów o 15%

Burgerownie Bobby Burger odwiedza ponad milion klientów rocznie. W 2018 roku w sumie przychody z lokali własnych i franczyzowych sieci przekroczyły 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Wraz z rozbudową sieci lokali Bobby Burger i Wegeguru, spółka zapowiada także wzrost wyników. – Od listopada 2018 roku obie marki należą do jednej grupy kapitałowej Real Food. Przewidujemy, że dzięki rozwojowi sieci, do 2022 roku przychody będą rosnąć średnio o 15 proc. rocznie, a EBITDA o 40 procent – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

  • Wiadomości

Gotowe pomysły na biznes

Artykuły o terminalach płatniczych, które mogą Cię zainteresować:

Więcej
  • Własny terminal płatniczy bez abonamentu czy najem urządzenia od operatora?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy kupić terminal płatniczy na własność, aby nie płacić miesięcznego abonamentu lub kompleksowo skorzystać z usług operatora płatności bezgotówkowych i postawić na dzierżawę. Firmy sprzedające urządzenia będą zachwalać opcję z własnym terminalem, zaś przedstawiciele operatora płatności bezgotówkowych będą wskazywać na najem.  Kogo zatem słuchać? Na szczęście nie musimy wsłuchiwać się w głosy perswazji i argumenty sprzedażowe, tylko można policzyć, które rozwiązanie będzie najlepsze. 

  • Jaką umowę na terminal płatniczy warto podpisać? 

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to oznacza, że potrzebujesz terminal płatniczy do firmy. Prawdopodobnie jesteś na etapie rozmów z poszczególnymi operatorami płatności bezgotówkowych i analizujesz stawki prowizyjne, czego zwieńczeniem będzie podpisanie umowy współpracy.  Pamiętaj, że podczas wyboru dostawcy terminali płatniczych znaczenie mają nie tylko warunki handlowe i serwis, ale również okres trwania umowy, czas wypowiedzenia i ewentualne kary finansowe za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

  • Aktywność terminali w programie Polska Bezgotówkowa wzrasta

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali płatniczych w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Do końca grudnia 2023 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 460 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 610 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł. Wśród mikroprzedsiębiorców największy przyrost liczbowy i procentowy urządzeń odnotowano w branży kosmetycznej (+13,3%), a najwyższy wzrost transakcyjny rok do roku (+31,9%) osiągnęły branże związane z ochroną zdrowia. Pod względem wzrostu liczby transakcji w ostatnim roku wyróżniły się: branża edukacyjna (+28,3%) oraz usługowa (+25,4%).

  • Ranking terminali płatniczych. Najlepszy terminal w 2024

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Szukasz rankingu terminali płatniczych? Tylko po co, ponieważ oferty na terminale płatnicze są indywidualne i zależą między innymi od obrotów firmy, wysokości transakcji, struktury kart, ilości urządzeń, rodzajów terminali. Z uwagi na powyższe zmienne nie można stworzyć obiektywnego porównania poszczególnych operatorów płatniczych, dlatego warto stworzyć własne zestawienie w oparciu o niezbędne kryteria i informacje, które omawiam w niniejszym wpisie.  Użyteczność rankingów terminali płatniczych Rankingi dostępne w Internecie są pewnym uproszczeniem, przedstawiającym subiektywne zestawienia oparte na doświadczeniu autorów lub wybranych kryteriach, które zniekształcają rzeczywistość. 

  • Czy przedsiębiorcy boją się zmieniać operatorów terminali płatniczych?

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Odpowiadając jednym słowem na tytułowe pytanie (bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu biznesowym) mogę stwierdzić, że: tak! Przedsiębiorcy raczej niechętnie zmieniają partnerów biznesowych, w tym dostawców terminali płatniczych.  Obawa przed zmianą nie dotyczy tylko właścicieli firm, to powszechnie występujące uczucie, które może obejmować różne sfery życia, takie jak biznes, praca, relacje czy sytuacje osobiste. Ludzie często odczuwają niepokój lub strach wobec nieznanych sytuacji, ponieważ zmiana może być trudna do przewidzenia i wymagać dostosowania się do nowych warunków. Jednakże zmiana może być również postrzegana jako szansa na rozwój i nowe możliwości. Te podejście jest bliższe przedsiębiorcom, którzy na co dzień muszą zmagać się z niepewnym jutrem a mimo to poszukują innowacji; aczkolwiek nie brak konserwatystów, którzy próbują utrzymać status quo i pozostać w sferze komfortu. 

  • Ile kosztuje terminal płatniczy? Opłaty za dzierżawę terminala, prowizje…

    • Terminale płatnicze i płatności bezgotówkowe

    Koszty zawsze wywołują emocje i różnie na nie reagujemy. Wśród przedsiębiorców znajdą się świadomi przedstawiciele, którzy wiedzą, że za jakość trzeba zapłacić i nie ma nic za darmo; jak i tacy, którzy uważają, że terminale płatnicze powinny być bezpłatne przez cały okres współpracy.  Tego typu oczekiwania miałyby racje bytu, gdyby urządzenia, serwis gwarancyjny, systemy rozliczeniowe, serwery, pracownicy i dziesiątki niezbędnych zasobów nic nie kosztowały.  Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Zatem, czy reklamy z hasłami „terminal płatniczy za 0 zł” wprowadzają w błąd? Przecież nie ma nic za darmo! Za chwilę odpowiem na to pytanie, napiszę również kilka słów o programie PWOB i na końcu przedstawię koszty związane z użytkowaniem terminala płatniczego, na które składają się zasadniczo 3 kategorie: koszty dzierżawy terminala, prowizje od transakcji, dodatkowe opłaty stosowane przez poszczególnych operatorów.