Książka biznesowa: Nowe zasady marketingu i PR, David Meerman Scott

książka biznesowa Nowe zasady marketingu i PR

David Meerman Scott jest czołowym ekspertem w temacie radykalnych zmian, jakie dokonały się w marketingu i PR z nastaniem ery cyfrowej. Na polskim rynku ukazała się właśnie siódma (!) zaktualizowana edycja jego międzynarodowego bestsellera przetłumaczonego na 29 języków i sprzedanego w ponad 400 000 egzemplarzach – książka pt. „Nowe zasady marketingu i PR”.

Scott pokazuje w niej, jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących. Na przykładach konkretnych firm i rynkowych case studies wyjaśnia sposób działania poszczególnych narzędzi, dzięki którym możemy zwiększyć sprzedaż – nawet jeśli nie dysponujemy pokaźnym budżetem. Internet zmienił reguły gry w walce o klienta i warto się z nimi zapoznać.

Kiedyś reklama była kosztownym przedsięwzięciem, na które mogły sobie pozwolić tylko duże firmy z pokaźnym budżetem reklamowym. Świat ten był dość hermetyczny, a stosowany schemat dystrybucji informacji dawał reklamodawcom i wydawcom mediów, czyli stacjom telewizyjnym, radiowym i prasie, pełną kontrolę nad rynkiem. Internet sprawił, że obowiązują nowe zasady.

Nastąpiła transformacja, która całkowicie odmieniła sposób, w jaki firmy docierają do swoich odbiorców, angażują ich i budują z nimi relacje. Właściciele marek – zarówno tych dużych, jak i małych, lokalnych – mogą teraz bezpośrednio kontaktować się z klientami, pomijając tradycyjne media i dziennikarzy. Do dyspozycji mają mnóstwo narzędzi internetowych, od tych już dobrze znanych – jak własna strona internetowa czy blog, po te nowsze – jak transmisje na żywo czy podcasty.

Jak się odnaleźć w nowym świecie komunikacji online?

Książka Davida Meermana Scotta "Nowe zasady marketingu i PR" jest doskonałym przewodnikiem po meandrach zmian, jakie dokonały się w marketingu i PR wraz z nastaniem ery cyfrowej. Scott pokazuje szeroki wachlarz narzędzi oraz metod pozyskiwania uwagi klienta, dzięki którym możemy zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż – nawet jeśli nie dysponujemy pokaźnym budżetem. I bynajmniej nie oferuje nam jedynie teorii, ale na przykładzie ponad 100 historii marek z różnorodnych dziedzin biznesu (np. usług turystycznych czy budowlanych, sklepu z herbatą czy producenta rowerów) wyjaśnia, jak działają poszczególne narzędzia i techniki.

Poznaj nowe zasady i stań się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego.

W swojej 500-stronnicowej książce Scott zebrał niemal wszystko, czego potrzebujemy, aby zwracać się bezpośrednio do naszych odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź osobistą i generować coraz większe zainteresowanie naszym biznesem. Krok po kroku pokazuje m.in., jak opracować profil idealnego klienta (buyer personę) i dobrać kanały komunikacji oraz jak zwrócić uwagę online konsumenta na nasza markę poprzez tworzenie interesujących stron www, wpisów na blogu, transmisji na żywo, postów w mediach społecznościowych, filmów wideo i podcastów.

Podpowiada także, jak prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu m.in. newsjacking, czyli technik służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi. Dowiemy się z niej także, w jaki sposób wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji naszych rutynowych zadań, by móc poświęcić się rozwijaniu strategii marketingowej i PR-owej.

W sieci granice między marketingiem i public relations uległy zatarciu.

W świecie offline marketing i PR to odrębne dyscypliny, reprezentowane przez różne grupy osób o odmiennych kompetencjach, natomiast w sieci wygląda to zgoła inaczej. Kiedy konsument szuka informacji na temat naszej kategorii produktowej i korzysta w tym celu z wyszukiwarki, czy naprawdę ma znaczenie to, na co trafi w pierwszej kolejności: nasze www, komunikat prasowy wysłany do mediów, artykuł w magazynie czy post na naszym blogu? Odbiorcy chcą jedynie otrzymać informacje przekazywane czytelnym językiem, a nie pełen żargonu bełkot. W dodatku oczekują natychmiastowej komunikacji – 24 godziny na dobę.

Dlatego zamiast tkwić w izolacji, współcześni marketerzy i liderzy organizacji powinni czerpać korzyści z interakcji i dystrybucji treści w czasie rzeczywistym, na bieżąco tworzyć spersonalizowane treści oraz zapraszać potencjalnego odbiorcy do rozmowy, która doprowadzi go do działania i zakupu naszych produktów/usług.

Internet daje olbrzymie możliwości bezpośredniego dotarcia do klienta i jeśli zastosujemy właściwe narzędzia, możemy zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż – nawet jeśli nie dysponujemy pokaźnym budżetem. I ta książka nam w tym bardzo pomoże.

Recenzje o książce

Tony Robbins

David informuje, bawi i inspiruje! Nikt nie wie o najnowszych sposobach docierania do kupujących tyle, co on. Przełomowe strategie zaprezentowane w tej książce oferują przedsiębiorcom rewolucyjną perspektywę na to, w jaki sposób mogą angażować rynek i rozwijać swoje firmy.

Dr David S. Ricketts, Innovation Fellow, Centrum Technologii i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Harvarda (TECH)

Nowe zasady marketingu i PR to obraz tego, jak marketing jest realizowany dzisiaj i jak będzie wyglądał w przyszłości. Dystansując się od starych i nieskutecznych metod, David Meerman Scott pokazuje nam, jak nowy świat mediów społecznościowych i marketingu w czasie rzeczywistym zmienia współczesny krajobraz biznesowy i – co najważniejsze – jak twoja firma może wykorzystać tę wiedzę, by znaleźć się w ścisłej czołówce na swoim rynku.

Roger C. Parker, autor książek The Streetwise Guide to Relationship Marketing on the Internet i Design to Sell

Zamiast skupiać się na pojedynczym rozwiązaniu, Scott pokazuje, jak posługiwać się wieloma internetowymi narzędziami służącymi zwiększeniu widoczności twojej firmy i budowaniu świadomości marki za pośrednictwem spontanicznego przekazu.

O autorze

DAVID MEERMAN SCOTT jest ekspertem w zakresie wykorzystania narzędzi i strategii real time marketingu do promowania idei, wywierania wpływu i rozwijania biznesu. Dzięki swojemu popularnemu blogowi, działalności doradczej oraz prowadzonym na całym świecie wykładom i seminariom szkoleniowym zyskał unikalny wgląd w strategie wykorzystywane przez firmy w celu bezpośredniego dotarcia do nabywcy. Jest autorem dziesięciu książek, w tym bestsellerów Marketing i PR w czasie rzeczywistym, Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach oraz Fanocracy.

Więcej informacji na stronie: https://mtbiznes.pl/produkt/nowe-zasady-marketingu-i-pr

  • Po pracy